Saturday, March 27, 2010

KESENANGAN??????




KEBEBASAN???????




KESENANGAN& KEBEBASAN???????





setiap org psti ade criter trsendri.....
stiap org psti de criter brbeza......
tp criter mne yg anda prefer????



ari nie aku dkejut kn dgn 1 criter which is true story bout sum one....
sumone yg aku rse hdupnyer snang...dtg dr kluarga yg snang & educated....

tp sygnyer hdup trkongkong dgn sgala rules & regulation from parents....

byg kn sgala tndak tanduk kna kwal...
nk amik course kt U pn parents tentukan....
mgkin die nk tgok ank die snang....
tp mnentukan arah hdup ank dgn strict tanpa mengambil kra pndangan ank ...
itu sesuatu yg agk melampau....bg aku...
mgkin sbb aku bkn dtg dr kluarga yg mnentukan hdup ank die...
parents aku mmg x prnah nk msuk cmpur sgala kputusan aku....
hdup aku ...aku yg kna tentukan...
bkn nyer ape...ble sumthung bad thing happened....
sape yg akn dpersalah kn?....
tntu parents bkn.......
then dis is kebebasan yg aku mksudkan....
since aku bkn dtg dr kluarga yg snang....



x ckup dgn itu....
kwn aku nie jgk kna cri psangan hdup yg trtentu...
mksudnyer yg tlah dtentukan....
psangan hdup mstila yg memuaskn parents die....
contohnyer...kna doktor ke...cikgu ke....
x bleh sesuke ati plih...

bygkan bf akak die trpaksa brtukar keje sbnyk 3 kli smata2 tuk memuaskn ati bkal mrtua....
bkerja sbgai bisness admin...parents prmpuan x stuju...
then tkr jd bisnessman...buat bisnes cndwan....x stuju jgk gra2 sbb jual cndawan aje....
then tkr lg jd lec plak kt PTPTL..... x suke jgk sbb lec kolej swasta...nk krajaan jgk...


aku mmg trkejut dan sgt2tdk rstuju dgn parents yg mcm nie.....
knp nk memilih sgt...as long as baik budi, hormat orang tua, agama elok dh le...
so ini la yg aku desccribe as kesenangan tp bkn kebebasan.....



tp alangkah mdah dan bhagianyer jka kte ade kesenangan dan kebebasan.......
dan ni lah yg aku hrapkan ble aku brpeluang jd ibu suatu ari nanti
klau bleh aku nk beri ksenangan dan kebebasan kt ank2 aku nnti....

tp laen org laen pndapat kn...
nie hnyer pndapat aku....

0 Comments:

Post a Comment