Sunday, December 12, 2010

penang memories

Alhamdulillah akhirnya sampai jugak aku jejak kan kaki kat penang since seumur hidup aku tak pernah lagi ke sana...pergi penang sebab de seminar MIFT pasal GMP..overall tentang seminar tu ok lah..banyak jugak input baru..lagi-lagi pasal regulations yang baru, clarification tentang GMP and GMP certification and the 3 legged stool...datang ke seminar tu terasa diri nie kecik sangat-sangat sebab majority peserta dan speakers yang datang tu semuanya hebat..semuanya orang yang berjaya..aku nie graduate pun belum..rasa menyesal plak tak tanya soalan since masa seminar tu sangat lah segan..lagipun otak pun jammed dan blurrrr..memang tak tahu nak tanye ape-ape...tapiiiiiiii yang paling penting sebab dapat jumpe cik jah ngan cik ail..ya Allah rindunya aku dengan dieorang tu..dah 12 tahun tak jumpe....rindu sangat-sangat...

brief history tentang cik jah ngan cik ail nie...hmm sebenarnye dulu kat lumut kiteorang berjiran....cik ail nagn cik jah nie xde anak...since cik jah de masalah rahim yang tak kuat..die selalu keguguran..so aku ngan arwah akak aku sangat di manjakan dengan dieorang.dah jadi macam anak sendiri dah..aku lah yang paling rapat lebih-lebih lagi bile aku dapat adik...konon-kononye merajuk lah..ibu dah tak sayangkan lagi..hahahaha lagi satu aku nie kaki gaduh sikit...nakal pun ye..kalau aku kena marah ngan ibu ke aku mesti lari kat umah cik jah nie..pastu ngadu lah kat cik jah ngan ikan emas yang de kat umah cik jah nie....then bila kiteorang pindah kampung after kak wa meninggal..aku tak pernah jumpa lagi sampailah masa aku umur 9 tahun..dieorang de datang umah..that time cik jah ngan cik ail dah de anak sorang..perempuan..

so bila dapt jumpa haritu (8/12/2010)..ouch sangat memorable....peluk cik jah sampai nangis-nangis..sedihnye...rindu sangat-sangat..die peluk aku erat-erat..macam dah tak nak lepaskan dah...tapi dapat jumpa sekejap je..jalan pun jammed so tak dapat nak jalan sangat..kalau de banyak masa boleh balik ke butterworth singgah umah cik jah kejap...

tapi yang tak tahan tu sampai demam cik ail ngan cik jah..yang cik ail demam esoknye,yang cik jah pulak demam hari nie...demam rindu kot...hehhe..cik jah cakap sebenarnye cik ail sayang sangat kat dek qis..dulu kecik-kecik selalu cik ail dokong bawak gi jalan-jalan..laa nie jumpa besar macam nie...dah tak boleh nak macam dulu lagi..nak peluk cium aku...sayu je hati nie bile cik jah cakap macam tu...macam tu sekali dieorang sayangkan aku...pepun insyaAllah panjang umur dek qis jumpe lagi..nanti dek qis bawak ibu sekali eh cik jah,cik ail...pas nie kita jalan puas-puas...(n_n)


p/s: hargailah orang yang menyayangi kamu...balkis mohadzir

0 Comments:

Post a Comment