Wednesday, May 26, 2010

love story

hari nie 27 mei which is sepatutunya aku dah cuti sem dan sedang bergumbira di muo johor..layan si butak yg makin hari makin cerdik ngan shasha yang petah tu....tp disebabkan aku de cinta hati kt terengganu nie..so terpaksalah aku korbankan kegembiraan aku demi cinta hati..yelah cinta perlukan pengorbanan dan itulah yang aku lakukan demi cinta hati aku...kerana dia aku sanggup bermaustautin kt bumi terengganu nie..walaupun xade sedara mara kt sini..sekali lagi demi cinta aku yang semakin berputik..akan ku perjuangkan! yeah!

korang mesti nak kenal cintahati aku kan..actuly kita orang baru je kenal..kalau x silap aku hujung tahun lepas..aku diperkenalkan dengan cinta hati nie melalui pn nizaha..lecturer aku...di sebabkan lecturer aku yang perkenalkan cinta hati aku nie..so aku pun terima la..walau dalam hati masih terlukis ragu-ragu atas ketulusan cinta hati untuk bersamaku...


kenapa aku pilih cinta hati aku nie ek?? hmm mungkin sebab ade chemistry antara aku dan dia..walupun masih belum bersua muka..mendengarkan nama dia je pun aku sudah tertarik...lagipun ada apa dengan paras rupa..yang penting sikap dia bila bersamaku..aku suka kan kekasih yang boleh buatkan aku ketawa..ketawa dan terus ketawa..itu semua sudah cukup buat aku...


so aku pun mula la mengkaji latar belakang keturunan cinta hati aku nie..walau pun masih samar-samar..namun aku percaya pilihan aku tepat..aku tahu cinta hati aku datang dari keluarga yang baik-baik...kini stelah beberapa bulan or lebih tepat lagi 7 bulan...aku masih belajar dan belajar untuk menerima dan menyesuaikan diri dengan cinta hati aku nie..

dan dalam masa 7 bulan..ade jugak la dugaan yang hadir untuk menguji sejauh mana kejujuran dan ketulusan cinta aku terhadap cinta hati nie...aku cuba bersabar dengan dugaan yang datang..walaupun ramai yang berandaian hubungan aku akan putus!!!...tidak!aku tak akan biarkan perkara nie berlaku..dengan segala kudrat yang ada, akan aku pertaruhkan segalanya..dan ku mohon restu keluarga dan tuhan yang ESA..semoga semuanya di permudahkan..dan aku akan bahagia tak lama lagi insyaAllah....

mudah-mudahan hujung tahun nie sume perkara boleh selesai dan aku boleh hidup bahagia bersama cinta hati aku...tapi tu semua xakan berhasil kalau aku x usaha sungguh-sungguh...tapi entahlah kadang-kadang aku merasakan yang cinta hati aku nie macam tarik-tarik tali..sudah jemuke dengan aku??? aku tahu aku x sempurna apatah lagi orang yang hebat..aku hanya insan biasa yang inginkan cinta hati nya di sisi..tanpa sedikit pun rasa cinta yang kurang....


kawan-kawan yang baik hati..mintak tolong doakan kebahagiaan saya dan si dia..mintak semua urusan dipermudahkan..saya tidak mahu kecewa..saya rasa saya x sanggup...saya x cukup kuat untuk hadapi ini seorang diri...mohon doa semua ye..








p/s: Ya Allah permudahkanlh urusan ku ini....

0 Comments:

Post a Comment