Sunday, April 25, 2010

masam-masam manis

hohoho..macam-macam berlaku masa aku kemas barang ari tu..ade yang buatkan aku masam mencuka dan de jugak yang buatkan aku manis tersenyum....

di sebabkan bilik belakang tu dah jadi bilik stor..memang harus la ade penunggu nya..dan oenunggu nie memang la bijak dan x makan saman..abis sume benda die nak makan..besi, batu kaca je die x makan..

soOOO..bermula perasaan geram dan buatkan ku mencuka..apabila abis satu kotak yang penuh dengan buku2 dan nota menjadi sarang perlacuran penunggu nie..abis di kencing dan di berak kan kotak tu...dalam kotak tu ade majalah tirah + nota microb aku+buku novel aku+ buku readers digest aku..dan semua barang2 nie aku tersaaaaaaaangat sayang..warghhhhhhhhhh mahu menjerit sahaja...memang x dapat di selamatkan lagi..kalau samak pun belum tentu ilang lagi bau kencing penunggu nie...

dalam2 aku masam mencuka tu..boleh plak aku terjumpa sumthing..yg membuatkan aku tersenyum manis..which is aku terjumpa harta karun..aku pun x sangka yg aku ade simpan harta kat dlm beg tu..pe pun syukur alhamdulillah..kire punye kira duit syiling tu sume..dapat la jugak 17 hengget!...wooo masyuk beb..

then ptg td pergi HEPA, uruskan sumthing..then nampak buku readers digest atas meja..wahh best nye kalau dapat bace..nak beli memang la x mampu..last2 buat keputusan nk pinjam..dengann muka yang x malu aku cakap ngan en Hazli

"en hazli sy nak pinjam buku nie boleh..esok saya pulang"

"eh buku ape nie..sy pun x tahu sape punye.."

"laaa abis tu ade kt sini.."

"hmm awak ambik je la.."

"ish en hazli nie..kalau sy amik je mne boleh..brdosa la sy"

"bukan salah saya..awak la yg tanggung..eh nie de lagi nie..nah nie lagi 1"

"ish en hazli nie btul ke boleh ambik.."

"hmm awak ambik je la"

"k sy ambik..tp en hazli yg tanggung eh" ( msa tu mmg dh brbunga riang dh)

"ye la2" hehheeh..so aku pun dpt la 2 buah buku readers digest..perghh suke giler...at least dapat jugak ganti kan balik buku readers digest aku yg dh kena pedajal dengan penunggu tu..

bila aku pikir2 balik..sebenarnye ade je Allah nk gantikan balik pe yg kita hilang dgn benda lain..cuma ye la kadang2 benda yang kita dapat tu x setanding dengan pe yg hilang..bkn nye ape..Allah buat sume tu sbb die nak manusia nie menghargai pe yg dh Allah kurniakan..supaya kita jd manusia yg reti bersyukur..x kira ape benda sekalipun..kena sentiasa bersyukur dengan nikmat yg diberi dan redha dengan segala benda yg di tarik balik..

p/s: mahu belajar untuk lebih bersyukur dan redha dgn nikmat tuhan..amin

0 Comments:

Post a Comment