Saturday, August 14, 2010

tadi masa bukak facebook..ternampak status dari joe...pasal samsul samsa gregor nie..actuly aku tak pernah dengar or tahu pun pasal orang nie..tapi keinginan nak tahu pasal orang nie tinggilah sangat..so aku pun decide search pasal samsul nie..and pe yang aku jumpe was really surprising..mule-mula jumpe pasal status die yang tak berpuasa dan cukup benci ngan orang yang berpuasa nie....wuish mula-mula marah la jugak..and then aku klik link ke blog die...and bile aku dah bace blog die...timbul perasaan kasihan..bukan lagi marah tapi kasihan.....kasihan sebab die merasakan dunia nie meaningless sedangkan die masih ade ibu n adik beradik die yang lain..die rase hidup nie sumenye x berguna..sampai satu tahap die rasa die x layak pun lahir kat dunia nie..die wish untuk mati masa die lahir..die wish untuk mati dengan cepat...di saat manusia kat dunia nie berlumba-lumba buat amal, cari duit, cari kebhagiaan..die nak mati....kalu kite tanye pada manusia yang normal dan waras akal fikiran...ade ke yang nak mati...semua orang nak hidup..kalau boleh semua orang nak hidup selama-lamanya....


hmm dari ape yang aku bace..die sebenarnye ade perasaan kesal dengan hidup die yang buat dosa..die hisap rokok, hisap dadah, minum arak, homosex..semua tu aku tak tahu lah berapa lama die dah amalkan..tapi jauh kat sudut hati dia..dia rasa kesal sebab x dapat jadi anak yang baik untuk mak die, x dapat jadi abg yang baik untuk adik die...nak kate die budak yang bodoh yang xtahu ape-ape..aku rasa mustahil..dari cara penulisan die..aku rasa die orang yang terpelajar..i mean bukan orang yang tercicir..mungkin tercicir dari sudut agama....i guess...


hopefully he will realise one day..hidup nie penuh dengan kebahagiaan if die tahu erti syukur dan nikmat yang Allah dah berikan....aku doakan semoga hidayah sampai pada die especially dalam bulan baik nie...kita doa sama-sama..amin..

p/s: sangat simpati pada orang yang mengalami masalah jiwa macam nie...they need help instead of maki dan kejian dari masyarakat..

3 Comments:

  1. Fared Isa said...
    may Allah show him His merciful...
    QeeS said...
    amin...fared dh bce blog salleh tu???
    farid jugak nama aku said...
    pendapat aku la... Allah pernah ckp, DIA takkan bg ujian atau dugaan kpd hambaNYA jika hambaNYA tak mampu. semua dugaan setiap insan lain2. dan dugaan mamat ni mungkin lebih dr org lain dan Allah MAHA tahu org ni mmg boleh trima dugaan tu. tp dh mamat ni cpt mengalah n last2 slhkn tuhan mende ni... n kalo ikotkan, kire bdk ni dh murtad sbb persoalkan hukum Allah... wallahualam...

Post a Comment