Wednesday, August 11, 2010

ramadhan edisi sahur

hmm puasa tahun nie sedikit berbeza sebab aku dah x berbuka dan bersahur ngan fana ishak n fana rahim..dari tahun 2007-2009kiteorang sahur n buka sama-sama..banyak sangat kenangan ngan dieorang..really miss all the memory dear..

ingat lagi tahun lepas..si fana ishak tu rajin betullah masak kan kentang sambal tuk aku..dah lah aku memang suke kentang..masak sambal lagi lah fevret...keje aku senang je..tukang kupas kentang..setiap malm before tido, mak nenek a.k.a fana ishak mula lah bagii arahan..
balkis kupas kentang..fana rahim masak nasi.tira goreng ikan bilis..tu lah menu sahur kiteorang hampir setiap hari..heheehehhee...

dan setiap pagi nak sahur mesti saling kejut mengejut dan orang yang palih susah giler nak bangun fana rahim..serius susah...kadang-kadang penat dah kejut 2-3 kali, stil x nak bangun..alih-alih esok paginya die merajuk..satu hari jugak die merajuk buat mogok lapar x nak cakap ngan kiteorang..tapi tu semua kenangan..sekarang nie tinggal aku ngan tira je...sama ada aku kejut tira or tira kejut aku..dan dua-dua budak nie memang senang nak bangun..hehheh koya...(suzi,aku pinjam trademark mu..heheh)


hari nie first day puasa..tapi kiteorang bukakk puasa kat MSM sebab temankan die..kesian die kena tinggal sorang-sorang..ikutkan hati nak je temankan die..kesian tengok die tingal sorang-sorang..tapi aku tahu arda kuat..selemah-lemah arda pun sebenarnya die kuat...kalau tak mesti die dah give up..aku tahu cakap memang mudah..tapi aku cuma nak ko pikir anggap kesusahan koo tu sebagai oppurtunity tuk ko get something valuable...mane tahu kesusahan kepayahan ko kena bermalam kt lab dibals dengan something valuable...mane tahu ade rezeki dan peluang bolehh sambung buat master..aku doakan ye...amin


dan bile dipikir-pikir kan balik..aku akan tinggal kan semua kenangan nie bile ramadhan datang lagi tahun depan..insyaAllah kalau umur aku panjang..dan semoga bualn baik nie..aku nak mohon maaf kepada sesiapa yang pernah aku buat salah..yang terasa, yang kecik ati ngan aku..aku mintak maaf..sometimes aku xsedar yang aku terlalu berkasar..im not being sensitive to others person feeling..my bad..sorry..


sekejap mase berlalu..dah masuk tiga tahun aku sambut tanpa ayah..dan setiap kali tu aku rasa sedara mara aku semuanya jadi concern dan berhati-hati bile cakap..aku tahu dieorang semua nak jaga hati family aku..pe pun terima kasih...really appreciate it..

lastly, semoga aku terus kuat dan kuat bile aku 'jumpe' arwah ayah aku nanti..
akis x nak nangis dekat kubur ayah..akis nak jadi anak yang baik...
akis nak cakap akis, ibu ngan adik-adik yang lain semuanye baik-baik..






p/s: sayang kamu..kamu..kamu dan juga kamu yang mengenali diri nie...

0 Comments:

Post a Comment